Culinaire Nieuwsbrief editie 34/2015   
« Terug naar het overzicht
Gedroogd fruit
Je kunt niet zomaar stellen dat gedroogd fruit ongezond of gezond is. Vers fruit geheel vervangen voor gedroogd fruit is niet verstandig. Snoep vervangen voor gedroogd fruit is wel een aanrader. Droog fruit boet in aan vitamine C, maar er blijven nog veel gezonde voedingstoffen over. Gedroogd fruit is namelijk over het algemeen rijk aan vitamine B1, vitamine B6, foliumzuur, ijzer, magnesium, koper en kalium. Daarnaast bevatten soorten als gedroogde vijgen, abrikozen en pruimen veel voedingsvezels. 
Lees het hele artikel ‘Gedroogd fruit’


Gember
Gember is een specerij die de weg in onze keuken steeds meer weet te vinden. Het wordt veel gebruikt in Aziatische gerechten en in gebak. Gember is een plant uit tropisch Azië. Hij wordt gekweekt in China, Guatemala, India, Japan, Nigeria en Jamaica. Voor culinaire doeleinden wordt de wortel van de gember gebruikt. Gember wordt al duizenden jaren in China en India gebruikt wegens zijn medicinale eigenschappen. De Arabieren introduceerden gember in de 10e en 15e eeuw in Europa. 
Lees het hele artikel ‘Gember’


De lekkerste recepten van deze week
Ook deze week weer de lekkerste recepten op een rijtje!

      Copyright NewEgo B.V. 2009 - 2021 - KvK : 50069470 - BTW : 8227.151.32.B01
      Privacy verklaring - Algemene Voorwaarden