Vis uit blik   
« Terug naar de nieuwsbrief
Voedingsdeskundigen raden aan om minimaal twee keer per week vis op het menu te zetten.  Er zijn zoveel vissoorten dat dit geen moeilijke opgave zou moeten zijn. Vis is makkelijk  en snel te bereiden en hoeft daarbij ook niet duur te zijn. Zeker niet als je kiest voor vis uit blik. Een pastamaaltijd met tonijn en zalm in blik staat bijvoorbeeld in een handomdraai op tafel

Ingeblikt vis heeft veel voordelen. Het is meestal verdeeld in (hapklare) moten. Er zitten doorgaans geen graten in. Je kunt deze vis meestal jarenlang bewaren. Daarnaast is de vis meteen klaar voor gebruik. Verschillende vissoorten, bijvoorbeeld makreel, tonijn en sardines worden zowel in water als in olie geconserveerd. Het verschil tussen beide zit in de smaak en het vetpercentage. Geef de voorkeur aan de vissoorten in water als je caloriearm wilt eten. De vis in olie is overigens niet slecht voor de gezondheid. Voor de verwerking van vis in olie wordt namelijk altijd gebruik gemaakt van plantaardige olie met de juiste vetten. Voor bereiding van warme maaltijden is de vis in olie het meest geschikt. Om het vetpercentage enigszins te beperken, kun je de vis voor bereiden eerst in een zeef goed laten uitlekken. Nu kun je vis bij de warme maaltijd gebruiken, maar er zijn ook andere mogelijkheden. Bovengenoemde vissoorten smaken namelijk ook uitstekend op een broodje en ze natuurlijk  ook serveren op een toastje. Er is ook ingeblikte vis verkrijgbaar in sausjes, zoals bijvoorbeeld haring in tomatensaus. Nog een prettige bijkomstigheid is dat je de blikjes makkelijk mee kunt nemen op vakantie, bij de picknick, voor een dagje uit. Ze hoeven namelijk niet in de koelkast bewaard te worden.

Copyright NewEgo B.V. 2009 - 2021 - KvK : 50069470 - BTW : 8227.151.32.B01
Privacy verklaring - Algemene Voorwaarden