Culinaire Nieuwsbrief editie 25/2013   
« Terug naar het overzicht
Gezonde zaden
Zaden hebben een gezonde voedingswaarde. Ze leveren vezels, selenium, vitamine E, eiwitten, zink en ijzer. Omdat deze geconcentreerd zijn in vetten en oliën, is het raadzaam ze in beperkte mate te eten. Zo is sesamzaad een grote leverancier van fosfor. Het bevat 35 procent eiwit en is rijk aan meervoudig onverzadigde vetzuren. De zwarte (of wilde) sesam is daarbij nog rijk aan mineralen. Fosfor heeft een gunstige invloed op hersenen en zenuwen. Een tekort heeft vergeetachtigheid en prikkelbaarheid tot gevolg. Sesamzaad wordt veel gebruikt in Aziatische gerechten.
Lees het hele artikel ‘Gezonde zaden’


Ontbijten in een ander land
Niet iedereen eet het ontbijt zoals wij Nederlanders dat gewend zijn. Als je een vakantie hebt geboekt naar Turkije of Marokko, zul je er misschien niet zoveel van merken. Hotels hebben het ontbijt wereldwijd wel een beetje op de Europeaanse manier afgestemd. Maar als je in de huiskamer van een Turks of Marokkaans gezin zou mogen kijken, dan zul je toch wel wat andere gebruiken zien.
Lees het hele artikel ‘Ontbijten in een ander land’


De lekkerste recepten van deze week
Ook deze week weer de lekkerste recepten op een rijtje!

Copyright NewEgo B.V. 2009 - 2021 - KvK : 50069470 - BTW : 8227.151.32.B01
Privacy verklaring - Algemene Voorwaarden